This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

Wednesday, January 8, 2014

kaitan wahabi dengan kudeta Mesir


Syekh Jamal Faruq,Pensyarah Universiti Al-Azhar dan staf pengajar di masjid Al-Azhar, pernah bercerita bahwa deretan kedai kitab di belakang kampus dan masjid Al-Azhar yang hampir semuanya beraliran Wahabi, mulanya hanyalah tapak para pedagang miskin yang berjualan kitab dengan beralaskan akhbar/tikar di emperan jalan. Lalu para pengusaha, saudagar, dan pebisnis Arab Saudi datang dan menawarkan modal serta membiayai kedai-kedai kitab dan keperluan para pedagang itu dengan syarat menjual kitab-kitab yang beraliran Wahabi.

Para pedagang kitab Mesir itu pun tergiur dan didatangkanlah kitab-kitab cetakan Arab Saudi untuk tahap pertama guna memenuhi isi kedai. Dan lambat laun muncullah percetakan-percetakan kitab yang beraliran Wahabi. Dan hingga kini bisa kita lihat kedai-kedai kitab Wahabi berjejer dan bertengger mengelilingi kampus dan masjid Al-Azhar.

Hal seperti ini, tutur Syekh Jamal Faruq, bertujuan untuk melemahkan dakwah Al-Azhar lantaran dunia tahu bahwa Al-Azhar adalah benteng Ahlusunnah wal Jamaah yang mengaplikasikan Islam secara moderat, toleransi, tidak keras namun tegas dan berprinsip. Tapi usaha Wahabi ternyata sia-sia. Buktinya meski dikelilingi kedai-kedai kitab Wahabi, Al-Azhar masih bisa wujud membuktikan dakwah Islam yang berlandaskan akidah Asyairah dan Maturidi, berfikih 4 mazhab, dan bertasawuf dengan cara yang tak berlebihan.

Mahasiswi Anti Kudeta ditubuhkan ikrar wujudkan revolusi baru


Hari ini, Selasa '7/1/2013' sekumpulan mahasiswi dari Universiti Al Azhar telah melancarkan sebuah gerakan yang mereka namakan "Mahasiswi Anti-Kudeta". Dalam pernyataan itu, mereka menyatakan....

“Kami gerakan Mahasiswi Anti-Kudeta menentang segala bentuk kekejaman yang dilakukan terhadap para mahasiswa, terutama mahasiswa Al-Azhar. Kami menghimbau para mahasiswa untuk tetap teguh dan menyempurnakan perjuangan mereka. Kami pun akan selalu memberikan bantuan dan dukungan. Kami akan selalu bertahan menentang segala bentuk kezaliman dan kesewang-wenangan. Kami tidak akan diam, dan tidak akan membiarkan upaya pembungkaman mulut-mulut kami.

Apa yang dilakukan oleh keamanan kudeta terhadap mahasiswa Universitas Zaqaziq beberapa saat yang lalu adalah benar-benar sebuah pembantaian. Kami nyatakan, akan segera turun jalan. Aksi turun jalan saat ini adalah untuk memperjuangkan hak-hak para mahasiswi lain yang menjadi korban pembantaian dan penangkapan.

Dengan ini kami memberikan peringatan kepada penguasa kudeta, jika kalian melakukan kekejaman terhadap para mahasiswa di kampus mana pun, maka ketahuilah bahawa kami akan melakukan revolusi mahasiswa. Revolusi mahasiswa tidak akan mungkin bisa kalian padamkan. Bahkan semakin kejam kalian, akan semakin kuat revolusi kami. Kami tidak akan tinggal diam jika ada mahasiswi menjadi korban kekejaman, kami akan membuat penentangan yang bersejarah. Bahkan saat kaum lelaki diam seribu bahasa melihat kaum perempuan dizalimi, yakinilah kami tidak akan tinggal diam.... "Jatuh-jatuhlah penguasa tentera"..

Tuesday, January 7, 2014

ORGAN MANUSIA BERJATUHAN DARI LANGIT DI JEDDAH

Polis menerima panggilan telefon pada jam 2:30 pagi dari saksi yang melaporkan melihat organ tubuh manusia berjatuhan dari langit kekal di kawasan  kejiranan Mushrefa di bandar Laut Merah,

Laporan itu dibuat selepas jet Saudi Arabian Airlines membuat pendaratan kecemasan di kota Madinah  menyebabkan kecederaan  29 orang penumpang.

Walau bagaimanapun Jurucakap Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Saudi berkata tidak ada hubungan antara pendaratan kecemasan di Madinah dan kejadian organ tubuh manusia yang jatuh Jeddah.

artikel asal - Body parts 'fell from sky' in Saudi yahoo